اخبارجلسات

جلسه هیئت مدیره اداره انکشاف صادرات کشمش، میوه‌جات، سبزی‌جات و نباتات طبی افغانستان برگزار گردید

پنجشنبه، 29-6-1403 ه.ش / 16-3- 1446 ق

جلسه نوبتی هیئت مدیره اداره انکشاف صادرات کشمش، میوه‌جات، سبزی‌جات و نباتات طبی افغانستان، به هدف ارائه گزارش از کارکردها؛ تصویب و منظوری پیش‌نهادات اداره و بحث و گفتگو پیرامون توسعه فرایند صادرات کشور تحت نظر جلالت‌مآب محترم، الحاج نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت و رئیس هیئت مدیره اداره برگزار شد.

جلسه با تلاوت آیات قرآن کریم افتتاح شده، متعاقبا جلالتمآب محترم، الحاج نورالدین عزیزی ایراد سخن فرمود. آقای عزیزی ضمن توضیحاتی پیرامون حمایت وزارت صنعت و تجارت از سکتور خصوصی کشور، مشخصا از اداره و رهبری آن با در نظرداشت دست‌آوردهای مفید و سازنده حمایت قاطعانه خود را ابراز داشت. آقای وزیر گفت: ما شعارمان همین بوده که صادرات افغانستان را با واردات آن برابر بسازیم، بنا بر این وزارت صنعت و تجارت و تمام تشکیلات آن سکتور خصوصی را به قیمت جان خود حمایت میکند.

پس از آن سید عظیم مصطفی هاشمی، رئیس اداره به ارائه گزارش از کارکردها و دست‌آوردهای اداره طی سال قبل پرداخت. آقای هاشمی همچنان از مقام وزارت صنعت و تجارت و تجار ملی بابت “حمایت بی‌شائبه شان” از اداره سپاسگزاری نمود.

سپس محترم الحاج محمد هاشم عمری، نماینده خاص رئیس هیئت مدیره در کمیته بررس حسابی (نظار) نتیجه ارزیابی این کمیته از حسابات مالی و کارهای انجام شده اداره را، به نمایندگی از محترم الحاج غلام نبی عیدی زاده رئیس این کمیته توضیح داد. او میزان عواید و مصارف مالی اداره را پاک و شفاف خواند.

در ادامه جلالت‌مآب محترم، وزیر صنعت و تجارت از اعضای هیئت مدیره اداره، تجار ملی و نمایندگان سکتور خصوصی خواست تا هر یک در رابطه به مباحث و مشکلات مرتبط به ابراز نظر بپردازند و بحث آزاد شکل گرفت.

جلسه با اهدای لوح تقدیر از سوی رهبری اداره به جلالتمآب محترم الحاج نورالدین عزیزی، و اهدای هدیه متعارف به محترم محمد نبی حکیمی، متخصص امور اتاق ها و سکتور خصوصی و خوانش دعائیه اختتامیه پایان یافت.

موضوعات مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button