اخبارجلسات

هیئت تفتیش (External Audit) سازمان استندرد بین‌المللی (ISO) اداره انکشاف صادرات کشمش، میوه‌جات، سبزی‌جات و نباتات طبی افغانستان را مورد تفتیش و ارزیابی قرار داد

یک‌شنبه، 17-10-1402 هجری‌شمسی/ 24/6/1445 قمری

هیئت تفتیش سازمان استندرد بین‌المللی (International Organization for Standardization) به اساس قواعد و نورم‌‌های این سازمان، و بر پایه شرایطی‎که مبنی بر آن به سازمان‌ها و موسسات کشورهای مختلف جهان اعتبارنامه بین‌المللی می‌دهد، از کارکرد سه ساله، ظرفیت‌ها و پرسونل اداره انکشاف صادرات کشمش، میوه‌جات، سبزی‌جات و نباتات طبی افغانستان ارزیابی به عمل آورد.

هیئت مذکور ابتدا طی جلسه مفصلی به روئیت مستندات موجود، ISO IES 17025 و طرزالعمل و پروسیجر اداری را که شامل بررسی سوابق (Control records)، بررسی مستندات (Document control)، سیستم امنیتی اداره(Control of security system)، درجه‌بندی دستگاه‌های لابراتوار(LAB-Instruments Calibration ) و غیره موارد التزامی می‌شود را مورد بازبینی و تفتیش قرار داد.

سپس از دفاتر و شعبات، و از لابراتوار اداره که به طور کامل بر پایه ظوابط و نورم‌های این سازمان، و هکذا بر پایه ظوابط و نورم‌های بین‌المللی عیار گردیده‌بودند بازدید و ارزیابی نمود.

هیئت ISO فعالیت‌های قبلی، و شرایط کار مسلکی و کار مدیریتی فعلی اداره را عالی توصیف کرده، ابراز داشت که پس از ارسال گزارش نتیجه این ارزیابی به نمایندگی مرکزی سازمان و انجام مراحل اداری مرتبط، تاریخ اعتبارنامه برای اداره انکشاف صادرات کشمش، میوه‌جات سبزی‌جات و نباتات طبی افغانستان تمدید خواهد شد.

اداره انکشاف صادرات کشمش، میوه‌جات، سبزی‌جات و نباتات طبی افغانستان از هفت سال به این سو جواز ارائه تصدیق‌نامه کیفیت سازمان ISO را داشت که اخیرا تاریخ آن به انقضا رسیده‌بود. سازمان مذکور ضمن نظارت و ارزیابی‌های سالانه، در پایان هر سه سال نیز به طور کامل سازمان‌ها و موسسات عضو با خود را مورد تفتیش و ارزیابی قرار می‌دهد و مشروط بر قناعت‌بخش و موفقانه‌بودن نتیجه ارزیابی، تاریخ اعتبارنامه این سازمان بین‌المللی تمدید می‌شود.

موضوعات مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button