اخبارجلسات

جلسه هیئت مدیره اداره انکشاف صادرات کشمش، میوه‌جات، سبزی‌جات و نباتات طبی افغانستان برگزار شد

پنجشنبه، 30-6-1402 ه.ش / 6-3- 1445 ق

جلسه نوبتی هیئت مدیره اداره انکشاف صادرات کشمش، میوه‌جات، سبزی‌جات و نباتات طبی افغانستان، به هدف ارائه گزارش کاری؛ تصویب و منظوری پیش‌نهادات اداره و بحث و گفتگو پیرامون توسعه صادرات کشور و فعالیت اداره تحت نظر جلالت‌مآب محترم، الحاج نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت و رئیس هیئت مدیره اداره برگزار گردید.

 

جلسه با تلاوت آیات قرآن کریم شرف آغاز یافته، بعد از آن جلالتمآب محترم، الحاج نورالدین عزیزی ایراد سخن فرمود. آقای عزیزی در نخست از رهبری اداره انکشاف صادرات کشمش، میوه جات، سبزیجات و نباتات طبی افغانستان و تجار ملی، بابت خدمات و تلاش های شان در امور اداری و تجارتی سپاسگزاری قلبی نموده، ابراز داشت که در مقابل فعالیت تجار و سرمایه گذار کشور مشکلی وجود ندارد. آقای وزیر مشخصا از دست آوردها و فعالیت های سال قبل اداره قدردانی نموده و از آدرس وزارت صنعت و تجارت مبنی بر هر گونه همکاری و خدمت با اداره وعده سپرد.

 

پس از آن سید عظیم مصطفی هاشمی، رئیس اداره گزارش مفصلی را در رابطه به اداره ارائه کرد. آقای هاشمی در گزارش یاد شده، به معرفی مختصر اداره، شرح کارکردها و دست آوردهای اداره در طی سال گذشته، معرفی ظرفیت های مسلکی و تخصصی اداره و سایر موارد مرتبط پرداخت.

 

سپس گزارش فشرده از ارزیابی محاسبات و معاملات اداره توسط محترم غلام نبی عیدی زاده، رئیس کمیته بررس حسابی (نظار) اداره ارائه شد. آقای عیدی زاده حسابات اداره را شفاف و قابل قناعت خوانده، از جلالتمآب محترم وزیر صنعت وتجارت تقاضا نمود تا در قبال اداره توجه خاص مبذول دارند.

 

در این جلسه همچنان میزان عواید و مصارف اداره توسط خان آقا احمدیار، معاون اداره به صورت مختصر تذکر یافته، که نشان دهنده صعود میزان صادرات اداره در سال قبل بود. پیشنهادات اداره نیز مشترکا توسط رهبری اداره مطرح شده، چالش ها و فرصت های پیش روی تجار ملی و اداره به بحث آزاد گذاشته شد.

 

جلسه با اهدای هدیه کوچک از سوی اداره به جلالتمآب محترم الحاج نورالدین عزیزی، به عنوان برگ سبز تحفه درویش، و خوانش دعائیه اختتامیه به پایان رسید.

موضوعات مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button