جلسات

جلسه همکاری اداره انکشاف صادرات کشمش، میوه‌جات، سبزیجات و نباتات طبی افغانستان با دانشگاه/ پوهنتون کابل به منظور عقد تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه تدویر یافت.

دوشنبه 3-8-1402 ه.ش / 9-11-1444 ق

اداره انکشاف صادرات کشمش، میوه‌جات، سبزی‌جات و نباتات طبی افغانستان با دانشکده فارمسی پوهنتون کابل تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه امضا کرد. این تفاهم‌نامه به مقصد در میان گذاشتن تجربیات متقابل، اطلاعات و دانش فنی و مسلکی موجود در هردو طرف و گسترش هرچه بیشتر همکاری دوجانبه میان این دو نهاد منعقد شده‌است.

تفاهم‌نامه همکاری میان اداره و دانشگاه کابل، حاوی یک مقدمه کوتاه می‌باشد که در آن به معرفی فشرده اداره و دانشکده فارمسی دانشگاه کابل پرداخته شده‌است. تفاهم‌نامه دارای هفت ماده بوده که مواد مذکور طی بندهای معدود، اهداف تفاهم‌نامه، ساحات همکاری میان دو طرف، مکلفیت‌های طرفین تفاهم‌نامه و سایر موارد مربوط را شامل می‌شود.

در ماده چهارم متن تفاهم‌نامه مکلفیت‌های اداره آموزش و تریننگ افراد مسلکی دو طرف، برگزاری کنفرانس‌ها و سیمینارهای علمی مرتبط، شریک‌سازی نتایج آزمایشات لابراتواری و (حسب نیاز) در اختیار قرار دادن استانداردهای ملی و بین‌المللی؛ و مکلفیت‌های دانشگاه تدویر کورس‌های آموزشی، همکاری در بخش تجزیه و تحلیل محصولات طبیعی و ابرازنظر و اشتراک در جلسات اداره خوانده شده‌است.

تفاهم‌نامه همکاری میان اداره انکشاف صادرات کشمش، میوه‌جات، سبزی‌جات و نباتات طبی افغانستان و دانشکده فارمسی دانشگاه کابل به نحوی تجدید تفاهم‌نامه قبلی میان این دو نهاد به شمار می‌رود که در سال 1399 هجری‌شمسی برای مدت 3 سال به امضا رسیده‎بود و در سال 1402 هجری‌شمسی زمان اعتبارش به پایان رسید.

موضوعات مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button